LCHF-PIZZA

Idag blev det pizza till middag. För ja, man kan äta pizza även om man äter efter LCHF. Och receptet ser ut såhär:

Pam´s LCHF Pizza

Botten:

120 g cream cheese
4 ägg
1,8 dl Fet grädde
0,6 dl Parmesan (eller annan smakrik ost)
1 matsked Italiensk salladskrydda
4,8 dl Riven ost

Tomatsås

0,7 burk krossade tomater
Kryddor efter smak
1 grönsaksbuljongstärning

Låt koka upp och svalna lite.

Topping

Här använder ni det ni gillar bäst. Men för oss blev det ost, skinka och svamp.

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader.

Börja med botten:
Klä en långpanna med papper. (hög kant på plåten, då det blir enklare att få en bra form på pappret, så att inte smeten rinner ut för mycket).

Vispa ihop cream cheese, och ägg till en jämn smet. Tillsätt grädden och parmesanosten, vispa ordentligt.
Blanda sedan i resten av pizzabotten-osten.

Häll allt på den papperklädda plåten, och bred ut till en jämn botten.

Grädda i 175 grader i (minst) 25-30 min tills den blir gyllene.

Under tiden kokar ni ihop tomatsåsen, och förbereder toppingen.

När botten är färdig, tar ni ut den. Läger på tomatsåsen och toppingen. Ställ in Pizzan i ugnen på 200 grader i fem minuter (tills osten smält). Ta fram, låt svalna 5 innan du skär upp den och njuter.





Inte alls så svårt. Och resultatet blev bra. Vi passade på att göra två pizzor då vi ändå höll på, eftersom det är toppen att kunna ha nån liten pizza i frysen också. Det är ju inte alltid man hinner laga mat, och då är det lätt att bara plocka fram en slice och värma i micron. 

Men nu är det dags att gå och sova. Jag jobbar en dag till, sen tar jag helg. Tobbe jobbar dock fredag. Nåja. Snart helg i alla fall. Som jag längtar. Vill bara umgås med min söta karl i ett par dagar. <3 Men först lite mys innan vi somna.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Jeanikee

Halloj! surfade in här av en händelse och måste säga att pizzan såg himla god ut, den måste jag prova någon dag. =) Jag äter själv lchf och jag mår jättebra! =)

2009-10-15 @ 01:18:08
URL: http://www.jeanikee.se
Postat av: Maja

Oj så sugen jag blev på eran pizza. Nu känner jag mig lite mer pepp på er diet=)

2009-10-15 @ 09:35:54
Postat av: Sussie svarar:

Maja: Haha, ja den var mumsig :)

2009-10-15 @ 14:56:22
URL: http://sussiek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0