LCHF - DAG ETT!

Då var det första dagen på våran 'diet'. Bah, det låter så töntigt. Men ja, det är väl en diet. Hur som helst så steg vi upp tillsammans imorse, Tobbe och jag, och ställde oss på vågen. Inte tillsammans på vågen då, men ni förstår nog vad jag menar. Så vi noterade vår vikt, för att kunna se hur vår kostomläggning påverkar oss. Vi mätte även midjan för att se om det händer nåt där. Spännande.

Sen gjorde vi frukost tillsammans. Tobbe stekte ägg och bacon och jag gjorde en äggomelett. Som jag dock inte åt upp. Blä vad det är äckligt med ägg alltså! Måste verkligen lära mig att äta det. Så jag tog naturell yoghurt med lite grädde i istället. Surt, när man är van att sockra yoghurten lite, eller äta yoghurt som är söt från början. Nåja. Det ska nog gå bra. Får försöka lära mig äta ägg och bacon. Det ska tydligen vara den bästa frukosten när man äter LCHF.

Och nu har Tobbe just gett sig av till jobbet. Själv börjar jag inte förrän 08.00 så jag hinner sitta här framför datan och ta det lite lugnt ett tag.

Vi ses och hörs!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag stoppade jätte bra på bacon och ägg(kom dock ihåg att behålla fettet i baconen det är det som mättar tycligen, jag är då så van att hälla bort det=), men jag blev också lite äcklad av äggen ibland...men jag tycker det är vitan som är slibbigast så jag tog mer gula då istället. Vi borde återgå till det där nu när det vankas brudklänning och fin kostym, dessutom mådde jag mycke bättre utan massa kolhydrater. Så då kanske vi kan laga mat tillsammans=) Hoppas det går bra för er!

2009-10-12 @ 11:19:22
Postat av: Sussie svarar:

Maja: Ja, man kanske kan prova att ta bort vitan. För gott är det då inte! Haha :) Ja, vi får göra nån go'middag här framöver :) Hur mår ni förresten? Har Anders tillfrisknat? :)

2009-10-12 @ 14:07:16
Postat av: Maja

Spänd över vad ni tycker och kommer må på "nya födan" jag blev jätte knasig men det blev ju bättre sen=) Jo vi mår hyffsat, anders är frisk eller frisk och frisk men han är då igång iallafall och det är jag med=)

2009-10-12 @ 19:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0