GOOD NEWS, BAD NEWS



Jag har både en bra och en dålig nyhet att komma med. Vilken ska jag börja med? Tror jag tar den dåliga först.

Vi var ju på husvisningen igårkväll Och medans vi gick där så kände nog både jag och Tobias att det inte alls var lika fint som vi tyckt på den första visningen. Vi såg en massa saker som vi inte lagt märke till innan. Tobias föräldrar var ju också med, och dom la också märke till en hel del saker som skulle behöva fixas till. Gamla rör, paxfläkten på toaletten... Listan kan göras lång. Visst, vi kan gärna köpa ett hus där det behöver fixas saker, men när det handlar om stora renoveringar känns det inte liks kul. Så när vi satt i bilen påväg hem från visningen så bestämde vi oss för att vi skulle skippa detta hus, och istället leta vidare. Kändes verkligen trist, då vi efter första visningen blivit som förälskade. Men nu idag känns det faktiskt som att vi gör rätt. Det kommer fler hus! Ikväll ska vi på en visning på ett hus i Svensbyn till exempel, som är superduperfint! Enda problemet, som ni nog säkert redan förstått, är att det ligger i just Svensbyn. Där är jag nog inte beredd att bo. Fast huset är ju verkligen superfint! Nåja, titta får man väl göra.

Och den bra nyheten, gissa vad den är?
Joo, Tobbe pratade ju med några banker igår. Och Sparbanken har gett honom ett lånelöfte på 870 000 kr! Eller oss, men dom sa att dom hade gett oss det även om jag inte hade haft nåt jobb, så här har vi gått och oroat oss i onödan. Hur som helst så blir det att vi skaffar oss ett nytt, högre lånelöfte så fort vi får veta hur mycket jag kommer jobba. Men det känns skönt att veta att vi, ifall vi hittar ett hus för under 870 000:-, kan slå till. I'm so happy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0