HEJ BLOGGEN

Och alla läsare också såklart! ♥ Vad pysslar ni med? Själv sitter jag här och gör i princip ingenting. Kollade just på BB-webben och fick se bilden på David och Anna's lilla Sara. Har ni sett något sötare? Det har inte jag! Hon är så liten och söt, ser precis ut som en docka.. När man håller henne i famnen kan man inte förså att det faktiskt finns så små människor.. Att man kan vara så liten. Det är ett mirakel i sig.



Och på tal om små ting så tänkte jag berätta om något annat som var litet igårkväll. Och det var mitt tålamod. Haha. Nej men Tobbe och grabbarna kom på att vi skulle fara och fiska. Det blev tal om ett 'litet berg utanför Älvsbyn', som har en tjärn högst upp där man kan få en massa öring. Jaha, tänkte jag och tyckte det lät som en bra idé. Men ack vad jag ångrade mig när jag såg 'det lilla berget', som faktiskt var i stil med Kebnekaise. Om inte högre! Det var ungefär tre kilometer upp till tjärnen, i kuperad terräng med stockar och stenar och blöt mossa. Den stig som Danny lovade skulle finnas, var heller inte vad den utgav sig för att vara. Denna 'stig' var alltså ett ca 5 cm brett spår som i princip var överväxt.

Nåja. Vi kom upp till toppen tillslut, och där låg ju faktiskt en sjö. Men någon fisk fick vi inte. Så vi hade alltså gått upp för detta Mount Everest helt i onödan. Eller kanske inte helt, det var såklart riktigt vackert där uppe, och att mysa i en byvack och grilla lite korv är ju inte helt fel egentligen. Men det var ju fisken vi var ute efter. Så efter några timmars försök till fiske och några regndroppar senare, bestämde vi oss för att packa ihop och börja var vandring nerför berget. Och det var ju en historia i sig det också. Det var halkigt och jag trampade fel några gånger. Men som tur var, när jag är med min underbara Tobias, så var humöret ändå på topp. Vi skrattade och hjälpte varandra ner. Klockan var efter midnatt när vi satte oss i bilen och körde de 9 milen som det är hem till Piteå.

Det är en fisketur jag sent kommer glömma. Men nog om detta. Kan ju istället berätta att jag är ledig i fyra dagar från och med imorgon. Så skönt! För nästa vecka blir det 40 timmars jobb lite drygt, så lite lediga dagar nu tackar jag verkligen för.

Hur ser resten av er vecka ut? :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Sv: Haha! Jo jag vet=P Johannes bestämde namnet=) Jag sa att hunden heter det men det gör ju inget då vi inte "är" med den=P Det är ettså gulligt namn! Vars utanför Älvsbyn var det? 4mil utanför. Kanske drar dit och provar spöt=P Kram

2009-07-08 @ 20:42:41
URL: http://angiiie.blogg.se/
Postat av: sarah

hej! jag ska ha en tävling! vinnaren blir Länkad på min blogg i 1 vecka. allt du behöver göra är att berätta om din blogg och vad som är viktigaste/bäst med den, hör av dej ;) fin blogg btw!

2009-07-11 @ 16:51:13
URL: http://sariiism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0