CV - TIPS OCH TRIX

Tack alla som önskade mig lycka till igår! Glöm inte bort att hålla tummarna för mig på tisdag också. Några av er undrade hur mitt cv ser ut, så jag tänkte visa er. Egentligen lägger jag mest krut på de personliga breven, men så här ser i alla fall mitt CV ut:



Susanne Karlsson                Mobil: 070*******
Bloggvägen 1                      Född: 880125
12345 Piteå                         E-post: [email protected]                          

CV

Min yrkesambition
Min ambition är att få ett arbete där det finns chans för mig att utvecklas. Bra arbetskamrater, gärna omväxlande arbetsuppgifter med succesivt ökat ansvar står på önskelistan. Jag trivs bra med arbete i grupp och självständigt.

Varför ni vill ha mig
Jag är en engagerad och utåtriktad tjej med förmågan att se var jag behövs. Jag gillar utmaningar och ger mig inte förrän problemen är lösta. Jag är effektiv, resultatinriktad och noggrann. Dessa egenskaper har jag haft stor nytta av på tidigare arbetsplatser, jag tror även att ni kan uppskatta dem. Att lära mig nya saker är bland det roligaste jag vet.

Min utbildning
Medieprogrammet, Strömbackaskolan, inriktning grafisk kommunikation 2004-2007

Mina tidigare arbetsplatser
  • Guldfynd, sommarvikariat 2008
    Arbetet innebar försäljning av smycken samt presentartiklar och att ge god service till kunderna. Även skyltning och pappersarbete ingick i arbetsuppgifterna.
  • SeeMe 2007-2008
    Arbetet innebar försäljning av kläder och accessoarer och att ge ett trevligt bemötande till kunderna. Att skylta om i butiken var även en arbetsuppgift.
Mina tidigare praktikplatser
  • SeeMe, praktik 2 månader
  • Lagerhaus, Umeå, praktik 3 veckor
  • KICKS, Umeå, praktik 3 veckor
  • KappAhl, Umeå, praktik 2 veckor
  • Sandro, Umeå, praktik 2 veckor
  • FotaFolk, Umeå, praktik 1 vecka
Intressen, färdigheter och datakunskaper
Mina största intressen är mode, trender och inredning. Jag behärskar engelska i både tal och skrift och har använt Microsoft Office under mina studier.

Referens
Maud Strandberg 073*******



Ungefär sådär brukar mitt CV se ut. Nothing more, nothing less. Intressen, färdigheter och datakunskaper brukar jag anpassa lite mer efter vad det är för sorts arbete jag söker. Men i stora drag ser det ut såhär.

Men mitt tips är att lägga mer tid på de personliga brevet. Börja inte brevet med 'Hej jag heter Susanne och är 21 år gammal', det framgår ju redan under dina kontaktuppgifter. Skriv istället nåt i stil med 'Engagerad och utåtriktad tjej söker tjänsten som butiksbiträde' eller vad det då kan vara. På så sätt skiljer du dig från alla andra hundratals ansökningar som arbetsgivarna tar emot. Ett annat tips är att vara lite på och våga ta för sig och framställa sig som bäst i världen. Förklara varför dom behöver just dig, inte varför du behöver jobbet. Och kom ihåg att skriva ett nytt brev till varje arbete du söker! Arbetsgivarna märker fort om det är ett brev som är riktat till dem, eller ett som du skickar ut till alla.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Miscela

Tack för tipsen och lycka till på tisdag =)

2009-02-20 @ 12:37:51
URL: http://miscela.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack raring för att du delar med dig :-)

2009-02-20 @ 17:02:55
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0