Looong hair

Som jag skrev i tidigare inlägg tänker jag spara ut håret. Och hur ska jag då hjälpa mitt hår på traven? Visst, det växer ju av sig själv, men det finns vissa saker man kan göra för att få det att växa fortare.

- massera in inpackning i hårbotten regelbundet. Blodcirkulationen ökar då och extra näring kommer in i hårets rot.
- sätt en varm handduk runt huvudet när ni har inpackning i. Även detta stimmulerar cellerna och blodcirkulationen.
- ät mycket B vitamin. Det stärker håret och hjälper det att klara av många kritiska stadie då det kan bli slitet.
- toppa det regelbundet, en gång var 3:e månad ca 1 cm.
- använd bara bra produkter, undvik spray med alkohol i samt Head and Shoulders produkter, dessa sliter sönder håret jätte mycket.
Sedan är det väl bara att ha tålamod och vänta! Dessa är i alla fall knepen jag känner till, vet ni några fler så skriv gärna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur mycket man än toppar håret växer det varken bättre eller fortare. Hår är döda celler så vad som händer ute i topparna påverkar alltså inte rötterna på något sätt. Massage däremot ska däremot vara bra för hårbotten, och skönt om inte annat.

2008-10-06 @ 17:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0