A sick man

Ja, sjuk alltså. Som i krasslig och förkyld. Stackars Tobias är förkyld än. Han ligger fortfarande och sover, och jag hör hur han hostar mellan snarkningarna. Stackars älsklingen. Tycker så synd om honom. Fast jag tycker rätt synd om mig också. För jag tror att han smittat mig. Vaknade med ont i halsen och huvudvärk, frös och kunde inte somna om. Så jag antar att vi får lov att vara sjuka tillsammans. Men vad gör väl det, egentligen? Vi får ju vara med varandra. Vilket är det bästa jag vet!

Var ju till Sunderbyn igår förresten. Gjorde så otroligt ont att ta bort stygnen. Men när det väl var borta och jag fick se mig i spegeln blev jag så glad. Om man bortser från all svullnad och det faktum att näsan är rödare än en brandbil, kan jag konstatera att det nog kommer bli riktigt fint. Ni får dock vänta med bilder eftersom jag ser ut som Rudolf med röda mulen just nu. Men jag tror ni överlever, right?

Idag blir det att stanna inne hela dagen.
Vi måste vila upp oss. För ikväll är ju Ninas fest! Och den kan man ju inte missa. Så vi ska dricka te och äta apelsiner hela dagen så vi orkar med kvällen. Längtar faktiskt riktigt mycket. Kommer säkerligen bli superskoj! Även om det nog blir nyktert för vår del.

Nä, nu ska jag se om jag får i mig nå frukost.
Vi hörs senare!
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0