PUMP UP THE VOLUME

God morgon! Som jag skrev igår tänkte jag ta och visa er några av mina favorit produkter till håret. Dom ni får se idag är tre stycken produkter som alla ger volym till håret, vilket oftast är det jag är ute efter. Mitt hår är tjockt och 'tungt' så jag har sällan volym där jag vill ha den, vilket är på huvudet och inte på sidorna.


.
1. Shockwaves Boost it! är ett volymhårspray som verkligen håller vad det lovar. Spraya där du vill ha volymen och tupera lätt så nära hårbotten du kan komma. Resultatet blir ett hår med volym. Som avslutning kan du spraya över hela håret för att få en fin glans. Denna spray använder jag nog varje dag, eftersom det är på detta sätt jag oftast fixar volym till mitt hår.

2. L'Oréal Professionnel Volume Lift är ett spray mousse som lyfter håret från rötterna utan att tynga längder och toppar. Börja med att tvätta håret och låt det torka ett tag i en handduk. Spraya sedan rötterna där du vill ha volymen, styla med fingrarna och föna det torrt. Resultat? Ett nytvättat härligt hår med volym. Ett tips är att applicera mindre mängder av produkten åt gången i stället för en stor klump direkt. På så sätt är det lättare att få det precis som du vill ha det.

3. OSIS+ Dust it är ett sorts puder som både mattar ner ett glansigt eller flottigt hår och dels används för att kunna 'rugga' upp ett platt och småfett hår så att det får mer stuns. Pulvret masseras in i håret och ger struktur, separation och volym med lätt stadga och en "dagen efter"-känsla. Fungerar utmärkt på dom dagar du inte hinner tvätta håret. Ger verkligen volym till ditt hår! Enda nackdelen är väl att det känns som att allt pulver inte tvättas ur när man tvättar håret. Vet inte om det bara är inbillning, men jag brukar få tvätta håret ett par gånger innan det känns som 'normalt' igen. Hur som helst så är detta en topperprodukt som också håller vad den lovar.

Kommentarer
Postat av: Isabelle ; )

Svar:vem vet .. tomten kanske kommer med den till dig ;) hahaha

2008-11-17 @ 12:41:10
URL: http://babybelle.blogg.se/
Postat av: ämma

sv: hehe aaa c[:

2008-11-17 @ 12:49:29
URL: http://emmasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0