PÅ MIN

Fick ett tips om att en butik här i stan söker lite folk. Så jag ringde dit och pratade med en av tjejerna som jobbar där, och imorgon ska jag in och prata med butikschefen, för det lät som att dom behövde någon rätt snart. Ni får hålla tummar och tår för mig! Vore roligt att få jobba där, även om det nog bara handlade om ett extrajobb över jul. Men det är ju alltid nåt, medans jag söker annat.

Vill så gärna kunna berätta om alla ställen jag sökt på och där jag vet att det behövs folk, men i denna lilla stad så slåss vi alla om samma jobb. Och då gäller det att hålla sånt för sig själv, så man inte 'ger bort' jobbet till någon annan. Trist, men så är det. Har vänner och bekanta som också behöver ett jobb lika mycket som jag, men jag måste såklart se till mig själv först. Därför är jag så hemlig i mitt jobbsökande.

Högst upp på min önskelista i jul står det 'Få ett jobb'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0