TVÅ GÅNGER TVÅ

God morgon raringar! Allt bra med er? Själv är jag supertrött! Steg just upp, så jag har ju ändå fått sova rätt länge. Fast jag tror ju att tröttheten beror på att vi var ute på en långpromenad igår. Över två timmar gick vi! Mot annelund, till öjebyn, vidare mot degeränget och sen hem. Blev en riktigt lång sväng. Men ack så härligt det var!

Och innan långprommisen var vi ju på två visningar.
En i Bergsviken/Storfors och en i Svensbyn. På den första visningen, i Bersika, så blev vi som förtjusta. Det var ett superfint hus med attraktivt läge. Verkligen ett hus jag skulle kunna tänka mig, och jag tror Tobbe kände likadant. Enda nackdelen var egentligen priset, på 1,3 miljoner. Det är ju en aning mer än vi hade tänkt oss. För tillfället är det ju runt 850 000-900 000 som vi tänkt oss, men får jag bara fortsätta på jobbet, vilket jag ju såklart hoppas, så tar vi ett nytt löfte på några hundra till. Men 1,3 milj. var i högsta laget. Dock var huset superfint, och det enda som hade behövts göras om är duschrummet i källaren. Annars var huset i toppskick.


Huset i Bergsviken.

Och huset i Svensbyn var även det jättefint.
Dock en massa småsaker som man störde sig på. Lister som saknades, tak som inte var klara, fasad som inte var färdigmålad, golvknarr för varje steg man tog osv... Men fint var det! Fast det var inget för oss. Men det var sjukt många på visningen. Säkert 25 bilar, och det kan väl tänkas att det är i snitt två personer per bil, så vi var väl en 50 pers. Helt otroligt!




Huset i Svensbyn.

Nåja, det blev inget husköp i alla fall. Vi väntar och ser vad som kommer ut på marknaden. Den som väntar på nåt gott... Men det vore ju inte bara roligt, utan även bra att köpa ett hus innan snön kommer. Dels för att man ju såklart vill se tomten, men även så att besiktningen kan göras ordentligt.

Men nu kära vänner måste jag hoppa i duschen, jobbar 12.15-21.00 idag. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Sissi

Vill du vara med och tävla om att bli veckans blogg hos mig? =) Anmäl dig då i det här inlägget: http://enligtsissi.blogg.se/2009/may/vill-du-bli-veckans-blogg.html#comment

2009-05-20 @ 17:43:00
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Postat av: Sissi

Grattis! =) Du är 1 av dom 10 finalisterna som tävlar om att bli Veckans blogg hos mig. Nu gäller det att få så många röster som möjligt! Ett lite tips är att länka till inlägget och be dina läsare att rösta på dig =) Kram!



(Vinnaren drar jag på söndag)

2009-05-21 @ 10:57:25
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Postat av: LIENE

riktigt fina hus!:)

2009-05-21 @ 17:29:48
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Pamie

ÅH, nu blir man ännu mer sugen på att köpa hus!

2009-05-21 @ 22:57:47
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Fin blogg:)

Har frågestund på min blogg just nu så kolla gärna in och fråga något=D

2009-05-22 @ 11:19:28
URL: http://heeddaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0