DET ÄR SÅ TYPISKT

Åh nej, åh nej, åh nej! Nu är jag ledsen i ögat. Huset som jag och Tobbe redan köpt och flyttat in till i våra tankar, kanske inte blir vårt trots allt. Typiskt. Vi fick idag veta att det var två andra som lagt bud på det, och att det ska vara en till visining ikväll. Attans säger jag bara! Varför vi inte lagt bud på det än är för att jag inte fått veta ännu hur länge och hur mycket jag kommer få jobba, är bara anställd tills sista maj just nu. Det låter dock som att jag kommer att få fortsätta, men än är inga papper skrivna. Och så länge inget är påskrivet, kan vi inte lägga bud på huset. Förhoppningsvis får jag svar i veckan, och förhoppningsvis får jag en tillsvidareanställning 100%. Det är vad jag hoppas på. Och förhoppningsvis blir huset vårt i slutändan ändå. Men det känns himla långt borta just nu måste jag säga..

Vi ska dock på visningen som är ikväll, för att förhoppningsvis kunna 'vinna' några dagar genom att visa vårt intresse. Men jag vågar inte hoppas för mycket. Jävla skit.. Typiskt! Nog för att det kommer fler hus, men det är verkligen jobbigt när man gått och förälskat sig också blir det inte alls som man tänkt sig. Usch vad jobbigt!

Nä, jag ska inte ta ut nåt i förskott. Istället ska jag göra mig klar för dagen, och sen sätta mig ute på balkongen och sola. För är det nåt som får mig på bra humör, så är det solning.

Ciao!


UPPDATERING

Det kanske inte är så omöjligt ändå. Pratade just med Tobbe som just pratat med ett par banker. Så vi får väl se. Tänker i alla fall inte deppa ihop riktigt än! Det kanske löser sig i slutändan ändå! Det är bara att hoppas.







"Vårt" söta lilla hus.  (Bilder lånade från Fastighetsbyrån)

Kommentarer
Postat av: Renée

lycka till!

2009-05-18 @ 15:29:58
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: maja

Dom kan ju inte sälja ert hus heller, så knasigt det skulle vara. Jag håller tummarna!

2009-05-18 @ 15:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0