UPPSÄGNING, UMEÅ, RADON

God morgon! Är ni vakna? Antagligen, om ni läser det här.. Haha. Jag är då i alla fall klarvaken! Ställde larmet på 06.00, och vaknade upp pigg som en nötkärna. Idag har jag lite saker att stå i.

Klockan 08.00 kommer mamma och pappa och hämtar upp mig. Vi ska till Umeå över dagen för att bland annat hälsa på min bror, och sen har jag ett möte på Plastikkirurgiska kliniken klockan 14.00. Ska dit på en efterkoll, efter operationen jag gjorde i september. Och förhoppningsvis hinner vi med en runda på stan också.

Ringde förresten till min chef igår, Elisabeth, för att säga upp mig. Hon sa att det var jättetråkigt och att dom gärna ville ha mig kvar. Men jag har bestämt mig. Men hon sa i alla fall att dom alltid har plats för mig ifall jag skulle ändra mig nu eller i framtiden, så det känns då tryggt. Då vet jag att jag har ett jobb ifall det skulle behövas nån gång.

Och tapetseringen och målningen här hemma är i full gång! Väggarna är spacklade, så idag skall tapeterna upp. Spännande! Kommer nog bli superfint!

Igår kom det ut ett hus på hemnet förresten, som vi blev riktigt sugna på. Men det fanns en nackdel, men hur pass stor den är vet vi inte riktigt... Men en långtidsmätning för radon gjordes i alla fall 2006 och den visade ett medelvärde på 250 Bq/m3. Gränsvärdet på förhöjda radonhalter ligger idag på 200 Bq/m3. Alltså är värdet för högt för dagens gränsvärde. Saken är dock den att gränsvärdet förut låg på 400 Bq/m3 för gamla villor, så vi undrar alltså hur farligt ett värde på 250 Bq/m3 egentligen är. Någon som vet? Att sänka radonhalten behöver nödvändigtvis inte vara så dyrt, men det är ju bra att veta om man kan 'leva' med ett värde på 250 Bq/m3 eller om det bestämt måste sänkas? Fram till ett par år sedan var ju alltså gränsvärdet 400 Bq/m3, och folk har ju klarat sig bra då..?!

Nåja. Ska höra mig för litegrann med pappa och så, han brukar ha koll på sånna saker. Nu ska jag kila iväg och sminka mig, mina päron dyker ju upp om 45 min!

Ha det bra, så hörs vi!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Amanda

vad har du gjort för operatione? (: Blir lite nyfiken!

2009-03-24 @ 10:21:40
URL: http://shoulderson.blogg.se/
Postat av: Sofi

Nu har jag lagt upp 20 nya frågor i min blogg.. (lägger upp nya den 25e varje månad) Fria att kopiera och besvara till din egna blogg så att dina läsare kan lära känna dig lite bättre! :) Välkommen in!

2009-03-25 @ 00:39:34
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej !

allt bra?

Kram

2009-03-25 @ 00:44:51
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Maja

Jo det huset var riktigt fint, blev som lite sugen på det och allt var ju ny gjort också alltid ett plus=) Jag brukar inte tycka om sånna där kök men det där var ju så väldigt frächt (stavas?) ny fläkt 09 tillåmed och matrummet var ju stort och nära. Det där med radon lät ju inge bra men det kan väll it vara så farligt?

2009-03-25 @ 16:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0