JUDGEMENT DAY

Idag är det dagen D. Nu har jag jobbat två veckor på provision, och får idag veta om jag får fortsätta eller inte. Jag känner mig lite kluven i den frågan. Självklart vill jag ha jobb, och det är ju ett roligt och socialt jobb. Men samtidigt är det så mycket som inte känns riktigt bra. Dels det faktum att det verkar i stort sett omöjligt att komma upp i de antal sälj som dom sätter upp som mål för en. Och kommer man inte upp i antalet, så blir man nog inte speciellt långvarig, skulle jag gissa. Dom jag jobbar med har jobbat i två månader och ingen av dem är uppe i rätt antal sälj, snarare långt ifrån.

Men jag tycker det är ett jättekul jobb,
även om det är tufft. Om man kunde bli en sån säljare, för det finns ju faktiskt sånna, som når upp till sina mål, så är ju detta världens bästa jobb. Men då måste man bli en sån säljare också.

Nej usch, jag får helt enkelt vänta och höra vad Elisabeth har att säga. Blir jag inte kvar, har jag ju en liten backup som jag tänker satsa på, så förhoppningsvis går jag inte utan jobb ändå. Men får jag fortsätta ska jag lägga ner själ och hjärta i att försöka bli bäst på stället!

Nåja, den som lever får se. Jag tror att allt som händer, händer av en anledning. Så vilket som så blir det nog bra, jag får ta det då.

Nu ska jag fixa håret och äta lite frukost innan jag kilar till jobbet, börjar klockan 9.
Vi hörs senare!
Kram hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0