EN LITEN UPPDATERING + ÄNNU EN UPDATE

Hej! Var ett tag sen jag skrev här nu, så jag tänkte uppdatera lite och berätta vad som hänt den senaste tiden. Och jag inser just att detta inlägg inte kommer bli speciellt långt, eftersom jag faktiskt inte gjort så mycket.

Har jobbat nu i tre veckor. Känns skönt att komma ut på arbetsmarknaden igen, även fast jag inte är riktigt säker på om detta jobbet är klippt och skuret för just mig. Men för tillfället funkar det. Men som jag nämnt tidigare så söker jag annat, har skickat in ett par ansökningar i veckan som vi får se hur det går med. Sen har jag även hört mig för lite, så det blir att lämna in lite fler ansökningar till veckan. Det är bara lite svårt att hitta tid till sånt då jag ju jobbar hela dagarna. Men det löser sig.

Nu är det ju dock fredag, och början på ännu en helg. Skönt eller vad?!

Jobbar till 17 idag, sen ska jag hem och ta det lugnt och vila upp mig. Det är verkligen ett ansträngande jobb det här. Tobbe ska polera en bil också, så då kan jag passa på att ladda för resten av helgen. Vet dock inte vad vi ska hitta på lördag-söndag, men nåt roligt blir det säkert. Roligast av allt är dock att jag får vara med Tobbe i två hela dagar!

Men nu är min lunch slut, så jag ska fortsätta jobba.
Vi hörs!
Puss hejs!


UPPDATERING

Sen jag skrev inlägget här ovan
har det ändrats lite på jobbfronten. Fick ett samtal för ett tag sen, och ja, jag kommer inte fortsätta här. Så det här blir min sista dag. Nu var det bestämt. Tre veckor gav jag det, men det känns som att jag gör rätt val. Elisabeth och dom andra vill gärna ha mig kvar, men det känns som att jag gör rätt i att slänga in handduken nu.

Så på måndag klockan 9.00 kommer jag vara på ett annat ställe och i ett annat ärende. Det är inget nytt jobb, men det är jobbrelaterat. Men bäst av allt är att det känns som att jag gör rätt val. Men bara tiden kan väl utvisa om det var rätt eller inte. Men jag är beredd att testa. För det känns inte som att det här leder dit jag vill riktigt.

Så nu sitter jag här på jobbet, och jobbar mina sista minuter. Funderar på att kila hem kring fyra, och grunna lite på mina val. Har en del att tänka på. Tänk att allt som har med jobb och framtid att göra, ska vara så himla jobbigt att tänka på. Jag vill bara ha mitt drömjobb på direkten, utan en massa sidospår. Kan ingen visa mig en genväg?

Sanningen gör ont ibland. Men jag förstår att det inte finns några genvägar... Men hur som haver så blir det nog bra i slutändan. Kan i alla fall skatta mig lycklig som har en sån underbar pojkvän och sambo, som stöttar mig i alla de val jag gör. Du är bäst älskling!

Kommentarer
Postat av: Maja

Fy man blir så himla nyfiken när du skriver sådär, ojoj..

2009-03-21 @ 10:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0