DET ÄR IDAG DET GÄLLER



Vaknade strax före sex imorse med en värkande hals.
Ja, jag hade inte bara halsont, utan det verkligen värkte i halsen. Så jag steg upp och kokade mig en kopp thé med hopp om att det skulle bli bättre, men icket.

Så nu sitter jag här, två och en halv timme senare och dricker min tredje kopp. Detta kunde inte komma mer olägligt. Idag ska jag ju vara på topp! Får hoppas att det blir bättre framåt lunchtid. Första intervjuen börjar klockan 13.00, så jag måste börja göra mig redo snart.

Tänkte hoppa i duschen och fixa håret till att börja med. Vet dock inte om det blir platt eller lockigt. Vill gärna locka det, men å andra sidan vill man ju inte komma för 'fin'. Visst, det ska vara helt, rent och vårdat, men man ska väl kanske inte överdriva. Så det får nog bli platt med volym istället. Och lite makeup. Väldigt lite. Brukar ju i vanliga fall sminka mig ganska mycket kring ögonen, men jag tror jag ska köra lite mer naturligt idag. Känns som att det passar bättre, i alla fall på det första jobbet jag ska söka.

Funderar dock på att fara hem och byta kläder mellan de två intervjuerna. Den första klädseln passar nog inte lika bra på det andra stället, som jag ska besöka klockan 15.15.

Hm, får klura på det där. Men nu väntar en lång och varm dusch, och sen är det bara att köra på! Har varit grymt nervös, och är det nog fortfarande, men jag tror och hoppas att det kommer gå bra ändå. Om bara min onda hals vill bli bättre...

Wish med luck!

Kommentarer
Postat av: Katja

Lycka till nu jag lovar att du får någon av dom!

2009-02-24 @ 09:48:06
Postat av: Katarinaz

Härligt. Vart ska du åka då?

gillar din blogg ursöt :D

2009-02-24 @ 09:58:53
URL: http://katarinaz.blogg.se/
Postat av: Katarinaz

Önskar dig lycka till :D

Vad vill du jobba med?

2009-02-24 @ 10:41:16
URL: http://katarinaz.blogg.se/
Postat av: Lina

så fint kort :)

2009-02-25 @ 19:22:56
URL: http://wiretowire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0