AFTER WORK MED BÄSTA VÄNNERNA

Tjolahopp! Vad gör blogg-sverige idag då? En liten del av den (läses SussieK) har just ätit lite lunch. Men det blev en himlans liten lunch ska jag be om att få tala om. För jag ville nämligen inte bli mätt. Nej tvärt emot vill jag vara hungrig idag. Och varför vill man då vara det? Jo, för vi ska ut och äta after work idag. Det blir jag & Tobbe och Lunkan & Maja. Ska bli superskoj! God mat och gott sällskap. Det är lika kul varje gång vi är med dem. Spelar ingen roll om vi festar, käkar middag eller bara slötittar på TV tillsammans, det är alltid lika skoj och mysigt. Ni är bäst Lunkan och Maja! Det vet ni! Är så skoj att vi bor grannar dessutom! Kan ju inte bli mycket bättre! :D

Men innan afterworken har jag lite att stå i. Det ska tvättas, städas och färgas hår. Mitt hår alltså. Blir inget nytt precis, tänkte bara lägga i en färg för att bli av med lite av utväxten samt några gamla slingor som borde ha färgats över för längesen. Nåja, bättre sent än aldrig..  Egentligen vill jag färga det mycket mörkare, som jag hade för ett par sommrar sen, men jag vet att kommer ångra mig. Så jag låter bli.

Gammal bild, men jag älskar verkligen den hårfärg jag hade då..

Vad gör ni andra idag då? :)


UPPDATERING


Nu är håret färgat. Och fint blev det! Men mörkare än planerat, även fast jag valde en färg som hette ljus guldbrun. Tänkte fört välja en som hette bara guldbrun, men jag vet ju att det alltid blir mörkare än man tänkt sig, så jag valde istället den ljusa guldbruna. Och tur var väl det! För annars hade det blivit jättemörkt!

Nåja. Det blev fint, och jag är nöjd. Nu är det bara längden på håret som jag inte riktigt är nöjd med. Vill ha tillbaka mitt långa hår! Så jag håller på att spara ut det, och det går faktiskt framåt. Eller neråt.. Håret alltså.

Och det blev lite ändrade planer med after worken. Lunkan och Maja ville hellre grilla på balkongen, så dom följer inte med. Så då blev det bara jag och Tobias. Men det är ju inte så bara! Vi pratade igårkväll innan vi skulle somna om att det är mer än två år sedan vi träffades för första gången, och det måste ju firas! Vet inte riktigt när det var, men det var kanske slutet av februari, början av mars skulle jag tro. Tobbe minns inte ritkigt heller, men vi vet i alla fall att det är mer än två år sen. Tänk vad fort tiden går! Det känns som att det var alldeles nyss som jag kände det där pirret i magen när jag skulle träffa honom för första gången. Kanske beror på att det fortfarande pirrar varje gång jag tänkte på honom, min fina, underbara Tobias. ♥

Oj, nu kom jag på ett sidospår! Måste gå och fixa håret och göra mig klar för kvällen. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Maja

Ni är våra bästis grannar=) Anders och jag var ute och gick idag i det härliga vårvädret och blev så ruskit sugna på grillat, får hoppas vi inte blir besvikna nu när vi valt bort både after work och ert sällska=) Fast vi kan ju leka sen=) Det där med hårfärg kan verkligen vara lurigt, sist jag färgade det ljusblondt blev det mörkbrunt med rött inslag:S Ska bli spännande att se hur du ser ut=)

2009-04-17 @ 17:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0