Vintern är påväg, och ja, visst längtar vi!

Vaknade imorse av att Tobias kysste mig i pannan och sa 'Älskling, det snöar ute, kom och titta.' Trött som jag var virade jag täcket runt kroppen och ställde mig upp för att kika ut genom fönstret. Och ja, visst snöade det! Känns verkligen skönt att vintern är på väg. För ja, visst är hösten mysig, med alla vackra färger på träden, men när löven väl fallit kan jag inte hjälpa att tycka att det är dags för vintern att göra sitt intåg.

Tänk vad mycket roligt vi ska göra i vinter. Köra skoter, åka snowboard, göra upp eld och grilla korv en sen och kall vinterkväll. Jag längtar verkligen. Det tråkiga är bara att den första snön aldrig stannar, utan tinar bort innan den ens hunnit lägga sig på marken. Men ändå, man vet att vintern är påväg och man vet att det är dags att ge sig ut på en shoppingrunda för att inhandla en massa varma kläder, skor och jackor.


Uppe på ett berg utanför Svensbyn förra vintern.


Skotrarna.

Visst ser det härligt ut? Jag längtar så att det gör ont i kroppen! Det är så mysigt att sitta bakom Tobbe på skotern. Att få hålla om honom och känna hur kylan försöker leta sig in genom alla lager av kläder. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0