Sussie svarar

Fick en fråga om mina fasader, vad det kostar och vilka tänder jag ska 'göra om'. Fasader kan kosta olika beroende på vilket material och vilken metod som används för att framtälla dem. Dom jag kommer få är gjorde med en metod som heter 'Empress' och vad det exakt priset för dem är har jag faktiskt ingen aning om. Men vanligaste priset för skalfasader brukar ligga på ungefär 4500-6500 kr per tand. Du får också räkna med en kostnad för en undersökning om du är ny patient.

De tänder jag ska göra är mina framtänder i överkäken. Är missnöjda med dem då de är lite ojämna och emaljen lite missfärgad. Men det ska nu bli fixat. Saknar också en hörntand, som gör att jag har en liten glugg. I och för sig syns den inte speciellt mycket, men ibland när jag ler stort visar den sig och det gillar jag inte. Egentigen korrigeras sådant med tandställning, men jag valde att istället fixa det med fasader. Mycket lättare, och du slipper att bära tandställning i ett och ett halvt år. Missförstå mig inte, jag tycker tandställning är charmigt! Men eftersom det gick att lösa på annat sätt så gör jag ju hellre det.

Hoppas jag kunde svara på din fråga, Michaela!
Kram!

Kommentarer
Postat av: SANAZ

Hur många tänder ska du fixa då?

2008-10-15 @ 19:52:30
URL: http://sanaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0