Mysteriet under natten

Två gånger i natt har jag vaknat av att det låtit något inne i lägenheten. Båda gångerna innbillade jag mig att jag hörde fel, vände mig om i sängen och fortsatte sova. Imorse steg jag upp, gick till toaletten och huttrade för mig själv 'fan va kallt det är'. Jag försökte tända lyset på toaletten, men det gick inte. Jag kollade upp mot lampan ovanför spegelskåpet och döm om min förvåning när jag ser att väggen är alldeles svart, som om det brunnit. Jag sprang till sovrummet och hämtade mobilen för att ringa Tobias. Han sa att han inte märkt det imorse när han for till jobbet, utan sa att jag skulle ringa vaktmästaren. Så jag gick tillbaka till sovrummet för att hämta mitt täcke, för jag tyckte det var ovanligt kallt i lägenheten. Och när jag går ut i vardagsrummet så ser jag att ett fönster i vardagsrummet är öppet! Lampan ligger på golvet jämte mitt prydnadsträd från Åhléns som gått sönder i fyra delar.

Jag börjar misstänka vad jag vaknat av inatt. Men jag kan inte hjälpa att undra hur ett fönster bara kan öppnas av sig själv? Och hur och varför det brunnit på toaletten? Det är för mig ett mysterium.

Så nu sitter jag här ensam i lägenheten och känner mig allt annat än bekväm i mitt eget hem. En konstig känsla ligger i luften, och jag kan inte låta bli att känna mig lite vemodig.

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch vad läskigt!!! men det finns säkert någon smart förklaring till allt.

2008-10-21 @ 10:40:59
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: anneli

Fy vad obehagligt. Ja, fönstret går väl inte att öppnas utifrån? Bor ni på bottenvåningen ens? Eller så spökar det. Men hur en brand kan uppstå och sen släckas av sig självt förstår jag inte... enda jag kommer på är att det spökar. Ring ett medium! ;)

2008-10-21 @ 12:41:12
URL: http://annelijohanssoneik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0