Ett drömhus



Nu har vi varit på husvisningen. Och jag säger bara, där vill jag bo! Det var lika fint som på bilderna, om inte finare. Det är ett äldra par som bor där nu, så det syns ju på tapeter och köksinredning. Men sånt går ju alltid att fixa. Vi var dock dom enda på visningen, och det beror nog på priset som ligger på 1 250 000. För er där nere i söder låter det väl som ett superbilligt hus, men här uppe i norr ser ju prisbilden lite annorlunda ut. Så 1 250 000 för ett hus är rätt mycket. Medelpriset på ett hus i Piteå ligger på ungefär 800 000. Och med tanke på att huset ligger i Öjebyn, som liksom är Piteås förort, är 1,25 miljoner mycket pengar.

Om jag hade haft jobb nu hade vi dock lagt ett skambud. Men nu har jag ju inte det. Inte än i alla fall, även om jag har lite på gång. Men än så länge står jag utan jobb, och då får vi inte ta ett så stort lån som det skulle behövas. Men vi får hoppas på att det inte kommer någon till den andra visningen, så att säljarna väljer att vänta ett tag för att sen försöka sälja igen, till ett lägre pris. Hoppas får man ju göra i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0